Jørgen L

Medlemmer
  • Content count

    3328
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Jørgen L

  1. Forebyggelse af compartment syndrom?

    http://www.ugeskriftet.dk/LF/UFL/2003/27/pdf/VP39732.pdf http://www.bennydahl.dk/compartment_syndrom.htm Et par sider om diagnosticering og operation. Har du snurrende fornemmelser eller følelsesløshed i området? Her udveksler løbere erfaringer: http://www.dourun.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14209 Ser ud til at der ikke er nogen vej uden om en trykmåling => eventuel operation.
  2. Svimmelhed

    Hmm.. Kunne være ortostatisk hypotension. Ikke for at skræmme dig men: http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/port...A_2006_41_50743
  3. På besøg hos Crossfit

    Ptpoul: Jeg har lidt svært ved - som udenforstående i begge "afdelinger" - at se pointen i Hr. Thibaudeau's kommentar. Eller rettere - jeg mener han skyder med sten når han selv osv.. Man skal ikke sige meget om styrkeløftere og deres brug af udstyr, før man får at føle at det ihvertfald er en lige så sammentømret gruppe som crossfit'erne. Til enhver tid klar til at forsvare deres træningsmetoder og teorier. Selvfølgelig bliver man ikke bedre end en styrkeløfter til at dødløfte, hvis man ikke træner det så meget som ham. Det burde være oplagt - også for crossfit'erne. Men jeg kan ikke helt se hvad du mener med resten af dit indlæg: Mener du at der er en højere skadesrisiko ved at træne crossfit? Mht effektiviteten kan den vel ikke blive ret meget bedre end i crossfit - hvis det er almen funktionel fysik man er efter?
  4. Jøgge

    Flyvetimer..
  5. Jøgge

    Lidt stemningsbilleder - eet hvor jeg en sjælden gang er lidt ovenpå, og eet hvor jeg er ovenpå uden at ønske det
  6. Jøgge

    At the subs.. Havde medbragt min 32 kg's kettlebell. Zap, Mandal og Buc havde ikke de store problemer med at snatche den. Vi havde en gæst - en brasisliansk sortbælte under Ajuricaba Mascarenhas ved navn Victor.. Victor er en sympatisk fyr, der lige havde været på Roskilde Han skal træne med os i en måned. Han prøvede også at snatche men manglede styrken. Det var derfor med håb om en første sejr over en Brasilianer, at vi kæmpede mod ham på skift. Han havde andre planer, og gav os en lektion i BJJ's mere tekniske sider. Ingen tvivl - jeg er væsentligt stærkere end ham, men lige lidt hjalp det. Og det var jeg faktisk glad for, idet jeg ikke har noget imod at få bekræftet min teori: Rigtigt god teknik kan overvinde mindre god teknik + styrke Meget sjov aften, og på fredag medbringer jeg gi, så jeg kan prøve at få tæsk i den også! Jeg tror at det vil give vores grappling endnu et løft, at have ham som sparringspartner.
  7. Ondt mellem skulder bladene og

    Ofte kan den slags relateres til holdningen - altså hvordan du går/står/sidder. Den øverste del af hvirvelsøjlen er ikke beregnet til meget foroverbøjning, så den lidt ludende "cool" holdning som mange unge fyre praktiserer, giver dem faktisk smerter i det område. (Ikke at jeg siger det gælder dig selvf. ) Løsningen hos dem jeg ser er ofte mobilisering i rotation, sidebøj (svært at forklare) samt bagover. Man kan også få tapet sin ryg, så man opdager hvor/hvornår man evt har uhensigtsmæssig adfærd
  8. Jøgge

    Det ved man sq aldrig.. Jeg har fået stryg af lettere modstandere før Idag: Godt 14 kilometer løb i snegletempo (1T 15min), derefter chins og onearm pushups...
  9. Facetledsyndrom (myoser)

    Hvor er du fra? (Nej, havnen er IKKE et svar)
  10. SaintPauli

    Ved ikke om du kender denne "opskrift" - men den smager godt synes jeg: 500 g. Cheasy hytteost 1 dåse tun 1/4 rødløg Bland det hele sammen, og server med frisk salat, tomater osv.. Enjoy
  11. Jøgge

    Ja det er nok en stor risiko. Har nok en tendens til at træne på de stærke sider Men der går nok lige lidt før jeg når dit niveau - kan se at du har TGU'et the beast? :1356:
  12. Jøgge

    I går: 2 timers powerrul Kørte bl.a. 10 minutters kneeride på George, den store bøffel.. Han er komplet umulig at lave nogen submission på, før han er kørt træt. Til gengæld kunne han ikke komme ud af min guard tidligere.. Havde ryggen på Claus - begge hooks inde - men han gled fri, den s..... Er godt bustet idag. Maratontræningen kører rimeligt, men er lidt tilbageholdende med hastighed på de lange ture, da akillessenen stadigt driller. Kører stadig styrketræningen herhjemme, og styrken er nu til godt 10 chinups (kropsvægt pt 90), samt 5 onearm pushups i ren stil med hver hånd. Kettlebell snatches med højre: 10 (32 kilo kb) 5 med venstre.. Overvejer Grapplers Dream 2..
  13. Sovende underarm + tommelfinger

    Kan du dreje hovedet frit til begge sider? Kan du lægge øret lige langt ned mod skulderen i begge sider? Hvis nej, har du muligvis pådraget dig en lille discusskade i nakken.. Opsøg fysioterapeut!
  14. Blodtryk

    Spot on, Elvirus!
  15. Blodtryk

    Gælder det også for hård styrketræning?
  16. Muskeskade i læggen

    Løbestilsanalyse - og så ses vi måske i Berlin
  17. Sovende tær!

    Hvis årsagen er den nedsunkne forfod, vil et par flade sko ikke hjælpe. Indlæg eller pelotte er vejen, hvis problemet er forfoden.
  18. Sovende tær!

    Rune: Hvis det er forfoden der er problemet, vil presset på nerven blive større ved at gå op på forfoden = mere snurren i tæerne..
  19. Sovende tær!

    Hvis noget "sover" på kroppen, er det ofte et tegn på nervetryk. Du har muligvis nedsunken forfod, hvilket nogle gange kan afhjælpes med en forfods pelotte, eller et indlæg i skoen.
  20. Jøgge

    Rigtigt hård træning mandag.. 2½ times konstante kampe.. Rullede bl.a. med Mandal i et godt stykke tid, men fik ingen sejre.. Her lykkes det dog at sweepe ham
  21. VibraShape TvSHOP

    Enig - måske lige bortset fra AB-wheel.. At de så viser teknikken forkert (ihvertfald iflg. Pavel T), er så en anden sag.
  22. Jøgge

    Submission tons.. Vi var ikke så mange, så der var kun kampe i godt to timer.. Det er kræs for en teknikspasser som mig (er ikke meget for lange teknik pas..) Blev moslet af Mandal og Martek. Martek lærte mig at flyve
  23. Supersole til modvirkning af overpronation

    Har set gode resultater med Posture control insoles.
  24. Jøgge

    Rullede uden pause i 2 timer.. Lækkert. Tabte en kamp til Jan Det passer ikke til min psyke.. Styrke er god for tiden..
  25. Jøgge

    Morgentur: 4,7 km med en gennemsnitshastighed på 13,26 kmt. Kan bare ikke finde ud af at tage den med ro Men det ser ud til at akillessenen holdt.. Sluttede af med styrke og lidt KB snatches..