Jørgen L

Medlemmer
  • Content count

    3328
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Jørgen L

  1. Jøgge

    En af mine hyppige opdateringer Løb 14 km igår i 25+ grader, i tiden 1:07. Det er ganske tilfredsstillende, og peger i retning af at min nuværende træningsmængde er tilpas: Halvmarathon hver weekend, 3x14 km i løbet af ugen. Sigter imod en tid på 3:45 i Berlin til september!
  2. Jøgge

    Tak. Kan løbe næsten uden smerter nu, men der går nok lidt tid inden kroppen er klar til fuld gas igen.
  3. Jøgge

    Første marathon søndag i Kbh. Gennemført i 3:56:47, hvilket jeg er tilfreds med..
  4. Endorfinjunkie på genoptræning

    Hehe, lyder som om du er havnet i en "traditionel" JJ klub - den "kamp"sport som jeg har brugt mest tid på. Den er udelukkende forsvars orienteret, og ikke særligt fysisk. Enten kan man lide det, eller også kan man ikke - som det jo nok er med så mange ting Jeg personligt er nok ikke længere så interesseret i tekniktræning, uden kamp delen. Jeg har et spørgsmål som jeg håber at du - eller din viv (mener at kunne huske at hun forsker i fiskoliens effekter på mennesket?) - kan svare på. Jeg var igår i Aalborg storcenter, og blev på centertorvet konfronteret med en lettere pushy ung fyr, som ville sælge et nyt fiskeolie produkt. Det nye skulle bestå i at der ikke var tilsat E vitamin, som han hævdede kroppen foretrak fremfor fiskeolien, samt at deres produkt ikke indeholdt tungmetaller. Det eneste vitamin som iflg. ham var i, skulle være D vitamin som naturligt indgår i fiskeólie?? Kan du - eller din bedre halvdel - svare mig på om der er noget om snakken, altså: Er det skidt for udnyttelsen af fiskeolien at tilsætte E vitamin? Og indgår D vitamin som en naturlig bestanddel af olien? På forhånd tak Jørgen L
  5. "løberknæ" igen igen - 1½ måned til marathon?

    Få evt set på om du laver noget uhensigtsmæssigt under dit løb - eks valgusstilling (kalveknæ).. Der synes at være en tendens til at man bliver anbefalet at løbe kortere ture, men i samme tempo hvis det drejer sig om løberknæ. Der er nogen som har gode erfaringer med antiinflammatoriske præparater som f.eks. Doctors natural. Der er sikkert stadig ledige pladser til dette års Berlin - de sidste plejer først at ryge i forsommeren..
  6. Jøgge

    Årets første ½ marathon - lidt under 2 timer.. OK uden at være prangende Sluttede af med 2 x 25 pushups med eleverede føddere, 2 x 5 onearm pushups og 2 x 15 chins + 5 chins med 22 kilo ekstra belastning..
  7. Motion-onlines Sundhedsprofil

    OK, sådan havde jeg ikke tænkt den - clever!
  8. Motion-onlines Sundhedsprofil

    Resultat: 91 i begge tests. Iltoptagelse: 54 ml. Strækkere: 40 Tabte mest på taljemål og BMI, selvom jeg med mine 183 cm og 86 kilo ikke er decideret overvægtig - synes jeg selv! Jeg har lige et spørgsmål til formuleringen af styrketest - reelt er det vel ikke styrken som testes når man kommer godt over de 20 strækkere - men man antager måske bare at styrken følger udholdenheden?
  9. Jøgge

    Kun hvis du laver meget eksplosive chins, rykker den sig lidt opad..
  10. Jep. Til tider kan det dog være lidt svært at skelne "salgsgas" fra seriøs hård fakta
  11. Jøgge

    TGU? Det bliver ikke i dette århundrede! Løb igår: Næsten 17 km på 1 1/2 time.. Skal jo til at have lidt kilometer i benene, når jeg skal løbe Copenhagen marathon til foråret! Sluttede af med 20 chins i træk - hvilket er PR! Også lidt nemmere, nu hvor jeg har cuttet til 88,7 kg. Man er snart en pind :4thumbup:
  12. Stubbe: Min virksomhed har købt en - ved du hvor valid den er?Kan du evt sige noget om hensigtsmæssig målemetode osv?
  13. Jøgge

    Så har jeg modtaget mit "doorgym". Og jeg må sige at den/det var værd at vente på. Simpel i sin opbygning, stærk konstruktion og faktisk ganske pæn.. :inlove: Så nu tager jeg kropshævninger hver gang jeg går til/fra PC'en.. :4sport:
  14. Hjælp til Knæ genoptræning 2 år

    Opsøg din læge og få en henvisning til fys..
  15. Jøgge

    En sjælden træningsopdatering: Cleanede "the beast" to gange i dag. Første gang den er kommet så højt! Næste gang: Snatch! Løber og styrketræner, men får ikke rullet for tiden. Knæet er ved at være rigtigt godt - dejligt!
  16. Kamport i Aalborg

    ....og KUN begyndere..
  17. Kamport i Aalborg

    Submissionfighting Aalborg!
  18. Endnu en skulderskade!

    Er du ligeså bevægelig i den skadede skulder som i den anden?
  19. Korsbåndsoperation

    Om kadaver kontra autograft: http://www.medscape.com/viewarticle/577472
  20. Korsbåndsoperation

    Det kan godt være at din stil virker fint i skolegården eller i ungdomsklubben- eller hvor du nu færdes, men i virkelighedens verden skal der lidt mere til end "DU LYVER" for at underbygge en holdning. Nu er det jo nemt at sidde bag tastaturet og spille en helvedes kal', uden at turde afsløre sin identitet - og det fortsætter du jo så med. Det kan man så mene om hvad man vil, men det taler ikke just for troværdigheden i dine "indlæg". Igen - når fysserne vurderer at du måske kan klare dig med træning, synes jeg du skulle prøve det. Her diskuteres konservativ behandling kontra forskellige operative indgreb ved ACL traume. Jeg kan ikke lige finde linket til informationen om superligaspillerene. Der er dog kvindelige håndboldspillere som spiller uden bageste korsbånd. Og "Pain" - indtil du har nosserne til at træde frem med navn, og indtil du kommer med noget mere underbygget, vil jeg ikke besvare mere af dit pis.
  21. Korsbåndsoperation

    Du forventer vel ikke at der er nogen som svarer på dit barnlige indlæg, med den retarderede tone du lægger for dagen. Troll..
  22. Korsbåndsoperation

    Plyo. Google og søg her på siden m8.. Som jeg sagde - træn løs, og lev som du har lyst til. Der er flere fodboldproffer som spiller med delvise rupturer.
  23. Smerte i rygsøjle

    Så synes jeg du skulle gøre det Ellers kan du jo kigge på denne side..
  24. Korsbåndsoperation

    Lad være med at blive opereret. Skarpe instrumenter og ledflader er aldrig en god kombi. Skulle det så ryge helt, er forreste korsbånds OP ikke så slemt endda.. Kom igang med noget tung styrketræning samt plyometrics når du er klar til det, og lad dig ikke stoppe af noget. Jeg har selv et overrevet bageste korsbånd, men løber, cykler og styrketræner alligevel.
  25. et vrid i knæet

    Det er nu ikke alle læger som jeg har mødt der var i stand til selv at stille en ordentlig diagnose på bevægeapparatet.. For den sags skyld heller ikke alle fysser